اخبار و تازه ها, بلاگ

با انتخاب کفش مناسب احتمال ابتلا به واریس را کم کنید

کفش ها می توانند بر روی سلامت وریدی تاثیر جدی بگذارند.
به گزارش واحد برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی، کفش‌ها می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روی سلامت عمومی عروق داشته باشند؛ به عنوان مثال مطالعات نشان داده‌اند که کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند مانع عملکرد پمپ عضلات شده و فشار وریدی در بخش تحتانی پا را افزایش دهند. این عامل می‌تواند به بروز بیماری‌های عروقی و پیدایش رگ‌ها واریسی منجر شود.
کفش‌هایی که اندازه‌ی مناسبی برای پا ندارند نیز می‌توانند مشکلات متعددی از جمله درد، تاول و بیرون زدگی شست پا را ایجاد کنند. این کفش‌ها می‌توانند بر روی سلامت وریدی نیز اثرگذار باشند چراکه مشکلات ایجاد شده توسط آن‌ها می‌تواند بر روی چگونگی پمپاژ خون در اندام‌های تحتانی مؤثر باشند. در بسیاری از مواقع در محیط‌های صنعتی، کفش ایمنی اندازه پای افراد نیست و به همین دلیل بسیاری از کارگرانی که باید در محیط کار از کفش‌های ایمنی استفاده کنند دچار نوعی از عارضه‌های عروقی خواهند شد.

تأثیر کفش پاشنه بلند بر واریس و رگ‌های عنکبوتی
جریان طبیعی خون در نیمه‌ی تحتانی بدن از قلب به طرف پا و دوباره به طرف قلب است؛ خون شما باید از قلب تمامی مسیر را به طرف پا طی کرده و دوباره این مسیر را تا قلب بازگردد؛ مسیر طی شده از پا تا قلب، سخت‌ترین مسیر در کل دستگاه گردش خون است که دلیل این امر فاصله‌ی زیاد پا تا قلب بوده و خون باید برای طی این مسیر بر نیروی جاذبه نیز غلبه کند؛ رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی به دلیل سختی بازگشت خون از پا به طرف قلب، معمولاً بر روی پاها دیده می‌شوند.
زمانی که راه می‌روید و برای قدم برداشتن، پای خود را از زمین بلند می‌کنید، خون به کف پای شما حرکت می‌کند، پس از برداشتن قدم و زمانی که پای خود را زمین می‌گذارید، عضلات ساق پا منقبض شده و خون را از پا به طرف قلب پمپ می‌کنند. شاید یکی از دلایلی که گفته می شود پا قلب دوم ماست همین موضوع باشد!
وقتی که از کفش پاشنه بلند استفاده کنید، این عضلات به صورت دائمی در حالت انقباض قرار خواهند داشت. یکی از موارد استفاده از کفش پاشنه بلند از سوی خانم‌ها، شکل دادن این کفش‌ها به پا با منقبض کردن عضلات ساق است. با این حال، انقباض دائمی این عضلات باعث محدودیت در توانایی طبیعی عضلات برای انقباض و خارج کردن خون از پا خواهد شد که نتیجه‌ی آن، افزایش خطر تجمع خون در وریدها و رگ‌های عنکبوتی خواهد بود.

استفاده طولانی از کفش با پاشنه‌ی بیش از 7 سانتیمتر ممنوع
در زمان استفاده از پاشنه‌های 7 سانتیمتری و بالاتر، توانایی پمپ عضلانی کاهش پیدا می‌کند. متخصصین مشاهده کردند که بازگشت وریدی خون در این موارد کاهش یافته و فشار وریدی بیشتر از حد طبیعی است. پس استفاده طولانی مدت از کفش های با پاشنه بیش از 7 سانتیمتر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

پاشنه یک تکه گردش خون پا را مختل می کند

تحقیقات نشان می دهد کفش‌های پاشنه یک سره یا یک تکه مانع گردش خون مناسب هستند. در زمان استفاده از این کفش‌ها با وجود احساس ثبات بیشتر بر خلاف کفش‌های پاشنه میخی، به دلیل سفت بودن کفی کفش، عمل منقبض شدن عضلات کف پا از بین می‌رود، در نتیجه استفاده‌ی مداوم از این کفش‌ها می‌تواند باعث اختلال در عملکرد وریدی شود.

کفش‌های با پاشنه 2.5 تا 3 سانتیمتر
بهترین کفش‌ها برای سلامت شما دارای پاشنه‌های 2.5 تا 3 سانتیمتری هستند. ترکیب کفش‌های دارای پاشنه‌ی متوسط و جوراب‌های واریسی می‌تواند برای افرادی که به واریس متوسط مبتلا هستند نیز مفید باشد.

کفش اندازه بپوشید
برای پیشگیری از ابتلا به واریس، کفش‌هایی را بپوشید که کاملا اندازه پای شما باشند، کفش‌های تنگ به‌خصوص کفش‌های ایمنی برای کارگران می‌تواند تاثیر منفی بر ابتلا به واریس داشته باشند.
در مورد کفش کودکان هم تنگ بودن آن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری در بزرگسالی کودکان ایجاد کند.
در صورت استفاده از کفش‌هایی که اندازه‌ی پا هستند و قدم‌زدن بیشتر، می‌توان خطر ابتلا به رگ‌های واریسی را تا حد زیادی دفع کرد.
مناسب‌ترین کفش‌ها برای سلامت وریدی خود را می توانید از فروشگاه‌های کفش ملی سراسر کشور تهیه کنید یا با مراجعه به فروشگاه آنلاین کفش ملی به نشانی mellishoes.ir کفش مورد نظر خود را سفارش داده و به آسانی درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.