اخبار و تازه ها, بلاگ

چرا سبک بودن کفش پیاده روی مهم است؟!

یکی از ویژگی‌های مورد تایید در کفش پیاده روی سبک بودن آن است اما باید دانست سبک بودن کفش چرا این‌قدر اهمیت دارد.

به گزارش اداره برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی اکثر متخصصان استفاده از کفش سنگین را برای پیاده‌روی توصیه نمی کنند اما برخی صاحبان برند با تبلیغات پر زرق و برق و برای افزایش قیمت محصولات خود، نمونه‌های سنگینی را به عنوان کفش پیاده‌روی  مناسب معرفی می کنند.

در این نوشتار معایب کفش سنگین در پیاده روی و ورزش را به طور کامل بررسی می کنیم  تا مشخص شود چرا اکثر کفش های ورزشی و به ویژه کفش پیاده روی باید سبک باشد؟

شاید شما هم این را شنیده باشید که برخی بازاریابان ادعا می‌کنند که کفش‌های سنگین  باعث می شوند کالری بیشتری در هر پیاده روی بسوزانید و ماهیچه‌های خود را بهتر از راه رفتن با کفش‌های سبک به کار گیرید اما به گفته متخصصان این کفش ها در  استفاده طولانی معایبی دارند که ممکن است در صورت دانستن آنها از پوشیدن چنین کفش‌هایی پشیمان شوید.

متخصصان فیزیوتراپی، پزشکان ارتوپد همگی متفق‌القول می گویند اگر در روز بیشتر از 30 دقیقه پیاده‌روی می کنید هیچ گونه  نظریه  علمی برای تایید استفاده از کفش‌های سنگین  برای پیاده روی و ورزش  شما وجود ندارد و اثرات مضر این کفش‌ها بر روی مفاصل بسیار بیشتراز تاثیری است که می تواند روی مصرف کالری داشته باشد.

متخصصان ارگونومیک استفاده از کفش‌های سنگین را مورد بررسی قرار داده و می گویند اگرچه این کفش‌ها در تمرینات قدرتی  ممکن است مانند وزنه، مچ پا  را تقویت کنند، اما در صورت استفاده از این کفش‌ها  برای پیاده روی یا دویدن  به همان میزان خطر فشار بر پا و مفاصل را افزایش می‌دهند.

هر چقدر وزن روی پا کمتر باشد به فیزیک اصلی  آناتومی بدن انسان نزدیک تر خواهد بود و در نتیجه حرکت مناسب‌‌تری را نیز به انسان می دهد.

کفش شما باید با هر قدم از شوک پا  جلوگیری کند؛ اگرچه برخی از فشارها برای ایجاد عضله و سوزاندن کالری بیشتر در حرکت اندام مفید است اما  سنگینی کفش می تواند به آسیب‌ها و فشار مکرر بیانجامد. این خطر ممکن است برای یک جوان سالم که هنگام ورزش کردن از وزنه یا کفش وزن دار استفاده می کند  در کوتاه مدت کمتر باشد اما پوشیدن کفش سنگین برای  افراد میانسال یا  در تمام طول روز و پیاده روی‌های طولانی می تواند مشکلات بزرگی را به وجود آورد.

نکته قابل تامل اینجاست که سنگین بودن کفش برخلاف بسیاری ادعاها می تواند باعث سوزاندن کالری کمتری شود چرا که  دویدن و یا پیاده‌روی سریع در کفش‌های سنگین کار دشواری است؛ به طور مثال اگر شما تنها روزی 30 دقیقه برای تمرین پیاده روی خود دارید، مجبور هستید که با پوشیدن کفش‌های سنگین کندتر حرکت کنید، در نتیجه شما مسافت کوتاه‌تری می روید و کالری کمتری می‌سوزانید پس سرعت پیاده روی می تواند با پوشیدن کفش‌های سبک، کالری اضافی‌ای را که به دلیل سبک بودن کفش نسوزاندید جبران کند، ضمن آنکه بسیاری از انواع کفش‌های سنگین انعطاف‌پذیری کمی دارند، پس با آن‌ها زودتر خسته می‌شوید و کمتر راه می‌‌روید.

کفش ملی کفش‌های سبک و انعطاف‌پذیر خوبی را  برای  پیاده روی عرضه می‌کند که برای تهیه آنها کافی است به یکی از فروشگاه‌های کفش ملی سراسر کشور مراجعه کنید یا از طریق فروشگاه آنلاین کفش ملی به نشانی mellishoes.ir آنها را سفارش دهید و به آسانی درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.