اخبار و تازه ها, بلاگ

چند نشانه که با آن می فهمیم پای ما به کفی طبی نیاز دارد

تقریبا همه افراد می توانند از مزایای استفاده از کفی طبی بهره‌مند شوند اما درعین حال برای برخی ممکن است کفی طبی کفش از نان شب هم واجب تر باشد.
به گزارش اداره برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی، کفی طبی ممکن است به سلامت برخی بیش از دیگران کمک کند. علائم متداولی برای تشخیص این وجود دارد که شما به کفی طبی نیاز دارید و استفاده از آن برای شما مناسب است.

این علائم شامل موارد زیر است:
1-کفش‌های شما از یک طرف فرسوده می شوند: نگاهی به آج روی کفش‌های خود بیندازید. با این حال، در حالی که بسیاری از کفی‌های ما فرسوده هستند، ساییده شدن کفی کفش‌های شما در یک طرف، بیش از طرف دیگر می‌تواند نشانه این باشد که پای شما به سمت داخل می‌چرخد یا به سمت بیرون می‌چرخد. کفی می‌تواند به ترمیم حالت پا یا خم شدن پا کمک کند.
2- شما در پای خود قوس ندارید اگر قوس‌های بسیار زیاد یا کم دارید، کفش‌های معمولی ممکن است برای پاهای شما پشتیبانی مورد نیاز را فراهم نکنند. کفی‌ها می‌توانند به بهبود کفش‌های معمولی شما کمک کنند.

3– درد مزمن در پا یا پاشنه پا دارید در حالی که ممکن است این امر واضح به نظر برسد، بسیاری از مردم درد پا را تشخیص نمی‌دهند. درعوض، آن‌ها درد را در پوشیدن کفش پاشنه بلند یا کفش ناراحت کننده می‌دانند. درد پا و پاشنه به ویژه در صبح، نشانه شایع ابتلا به فاشیلیت پلانتار است.

4– شما فقط صدمه‌ای به اندام تحتانی وارد کرده‌اید– اگر به تازگی دچار آسیب دیدگی لگن، زانو، پا یا مچ پا شده‌اید، این درد می‌تواند شما را تحت فشار قرار دهد. در نتیجه، این درد راه رفتن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ارتوتیک‌ها می‌توانند به شما در اصلاح راه رفتن کمک کنند.

5-اگر شما بیش از پنج ساعت در روز می‌ایستید– ایستادن روی پا برای ساعت‌های طولانی می‌تواند باعث ابتلا به فاشیت پلانتار، صدمه بیش از حد به فاسیای پلانتار شود. فاسیا پلانتار رباطی است که از پاشنه پا تا انگشتان پا گسترش می‌یابد. کفی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس ایستادن در تمام روز را برطرف کنید.

کدام نوع کفی برای شما مناسب است؟
این نکته که چه نوع کفی طبی ای مناسب شماست نیز بسیار حائز اهمیت است، أنواع کفی های طبی از این قرار است:
کفی‌های پاشنه دار: این نوع کفی کلاسیک است. اگر قوس معمولی دارید، (قوس خیلی زیاد یا کم ندارید)، این کفی برای شما مناسب است.
کفی‌های پاشنه ژلی: این کفی شبیه به کفی‌های پاشنه دار کلاسیک است ، به جز اینکه از ژل ساخته شده است. اگر پاهای فوق حساسی دارید، انتخاب خوبی برای شما است.
کفی‌های پاشنه بلند با پشتیبانی از قوس: اگر قوس پای شدیدی دارید این کفی‌ها به خصوص برای شما طراحی شده‌اند و از قوس‌های بلند پشتیبانی می‌کنند. اگر بیشتر درد شما در قوس کف پا است، این کفی‌ها یک انتخاب عالی برای شما هستند.
برای کفی خود به چه نوع کفشی نیاز دارم؟
در اکثر موارد، هر کفشی که دارای کفی قابل جابجایی باشد، برای کفی‌های طبی شما مناسب است. کافی است کفی کفش را برداشته و آن را با اورتوتیک طبی تعویض کنید. همچنین کفش‌های طبی می‌تواند کفی‌های طبی را در خود جای دهند و کفی طبی را که تجویز شده است را در آن قرار داد.

چگونه می‌توان کفی را پوشید؟
اولین چیزی که باید در مورد کفی‌های کشویی بدانید این است که باید آن‌ها را روی کفی‌های اصلی کفش خود بپوشید (بعضی از کفی‌ها نیاز دارند تا کفی کفش خود را بردارید). سپس به راحتی کفی را روی آن بکشید، به طوری که آن‌ها در پشت کفش شما به صورت کاملاً آرام قرار بگیرند.

دومین موردی که باید در مورد پوشیدن کفی بدانید این است که کفش‌های شما هنوز هم اهمیت دارند! اطمینان حاصل کنید که کفش‌هایی که می‌پوشید دارای یک کف پوش ضربه گیر بوده و پاشنه‌ی شما در اطراف آن نمی‌چرخد. استفاده از کفی خوب اما در یک کفش نامناسب نتیجه دلخواه شما را به همراه ندارد.

سومین موردی که باید در مورد پوشیدن کفی بدانید این است که ممکن است کمی عادت کردن به آن به طول انجامد. آن‌ها را به تدریج استفاده کنید، روز اول آن‌ها را به مدت چند ساعت بپوشید و روز دیگر بیشتر و چند روز دیگر به همین منوال تا زمانی که بعد از گذشت حدود یک هفته، بتوانید تمام وقت آن‌ها را بپوشید.

آیا باید مدام از کفی‌های خود استفاده کنم؟
هرچه بیشتر کفی‌های طبی خود را بپوشید، بیشتر از آن‌ها سود خواهید برد. اگر فعالیت‌های روزانه شما به حدی تغییر می‌کند که کفش خود را تغییر دهید، باید یک جفت دیگر کفی سفارشی داشته باشید که برای فعالیت خاصی طراحی شده‌اند (یعنی بعد از کار به ورزشگاه برویم).

آیا عضلات من با پوشیدن کفی ضعیف‌تر می‌شوند؟
کفی‌های طبی تا حدی باعث کاهش گرفتگی عضلات می‌شوند. آن‌ها به شما در ایجاد موقعیت مناسب پا کمک می‌کنند، بنابراین در زمان مناسب از عضلات مناسب استفاده خواهید کرد و خستگی را به حداقل می‌رسانید و اجازه می‌دهید عضلات شما با کارآمدی بیشتری استفاده شوند.

چقدر طول می‌کشد تا اثر کنند؟
زمان لازم برای شروع اثر کفی شما بستگی به نوع کفی خریداری شده توسط شما و همچنین آناتومی منحصر به فرد پای شما دارد. با محصولات بهبود قوس کف پا بسیاری از افراد از لحظه شروع استفاده از آن‌ها، سریعاً دچار کاهش درد پاشنه می‌شوند. با این حال، ممکن است دیگران تا یک ماه به تدریج کاهش درد را احساس کنند.

مهمترین نکته در تهیه کفی طبی این است که اگر پای شما مشکل حادی دارد حتما باید کفی طبی را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید .
کفش ملی نیز در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود کفی های طبی مناسبی را عرضه کرده است که برای تهیه آنها با توجه به نوع نیاز شما به کفی می توانید نمونه مورد نظر خود را برای کاهش خستگی پا از شعب کفش ملی سراسر کشور بخواهید و ی ابا مراجعه به فروشگاه آنلاین کفش ملی به نشانی mellishoes.ir آن را سفارش داده و به آسانی درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *