اخبار و تازه ها, بلاگ

چه کفشی برای دویدن با تردمیل مناسب است؟

گزینه های زیادی برای انتخاب کفش مناسب تمرین با تردمیل وجود دارد. هر کفش کارآیی مناسب برای هر ‏شخص را ندارد، زیرا پای افراد با هم متفاوت است.

به گزارش اداره برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی،   کار خوبی است که برای انتخاب کفش مخصوص تردمیل پیش ‏متخصص برویم، اما چون بسیاری از مردم به این کار اعتقاد ندارند، ما نکاتی را در این مورد جمع آوری کرده ایم تا ‏انتخاب شما را علمی تر و کارشناسانه تر کنیم.

‏1.به اهمیت کاری که می کنید پی ببرید:
راه رفتن بر روی تردمیل با دویدن در محیط خارج از خانه ‏متفاوت است، بنابراین یک جفت کفش برای هر دو فعالیت کاربرد ندارد.کفش هایی که برای تمرینات ‏تردمیل پوشیده می شوند، نیاز دارند تا کاملا نرم و لایه دار باشند تا از مصدومیت پیشگیری شود.‏‎ ‎‎ ‎
‏2. پاهای خود را بشناسید:
اگر دارای مشکل خاصی در پای خود هستید، قبل از خریدن ‏کفش مناسب دویدن بر روی تردمیل باید به متخصص مربوطه مراجعه کنید، زیرا کفش نامناسب می تواند ‏باعث صدمه و افزایش ناهنجاری های پا شود. در مجموع پای انسان سه نوع است:
پای نرمال: بیشتر مردم در این گروه قرار می گیرند و کفش های زیاد و متنوعی برای این قشر وجود دارد.
پای صاف: کف پای این نوع افراد قوس ندارد، شما نمی توانید منحنی لازم را از پنجه تا پاشنه مشاهده کنید. ‏این نوع افراد در هنگام راه رفتن و دویدن پای خود را به داخل گرد می کنند تا تعادل بدن آن ها حفظ شود و ‏پاهایشان پایدار بماند.
پای با قوس زیاد: این افراد باید از پاهای خود ‏مواظبت زیادی بکنند، ورزشکارانی که کف پای آن ها قوس زیادی دارد، پاهایشان به سمت خارج گرایش پیدا می ‏کند. این افراد باید کفشی را برای تمرین تردمیل انتخاب کنند تا ضربه و عکس العمل دستگاه را جذب خود کند.‏
‏3. وزن:
کفش هایی که برای راه رفتن یا دویدن طراحی می شوند باید سبک باشند، تا حرکات ورزشکار ‏سریع تر انجام گیرند. تنها مشکل کفش های سبک این است که لایه های کمی دارند. پس هر ‏ورزشکاری که می خواهد تمرینات خود را بر روی تردمیل آغاز کند باید کفش متعادلی را انتخاب کند که با وجود سبک وزن بودن لایه های کافی هم داشته باشد.
‏4.نرمی:
بیشتر مردمی که بر روی تردمیل می دوند، به جای اینکه فشار را بر پنجه خود بیاورند این ‏فشار را بر روی پاشنه وارد می کنند، بنابراین کفش شما باید در ناحیه پاشنه نرمی زیادی داشته باشد ‏تا عکس العمل تردمیل جذب شود. نرمی کفش به ورزشکار کمک می کند تا در هنگام دویدن حالت ‏پایدار و محکمی داشته باشد و فردای روز تمرین احساس خستگی نکند. اگر دونده ای خسته شود، ‏علاقه اش برای دویدن بر روی تردمیل کمتر می شود و کار با این دستگاه ورزشی را از فعالیت روزانه ‏خود حذف می کند.‏‎ ‎

‏5. راحتی:
بهترین کفش ها آن هایی هستند که دونده در آن احساس راحتی کند. راه رفتن یا دویدن در ‏کفش های نامناسب می تواند به آسیب دیدگی منجر شود. همچنین اگر در کفشی احساس ناراحتی ‏کنید، به ورزش کردن ترغیب نمی شوید. طبق مطالعات مرکز سلامتی پا در آمریکا، هر آمریکایی 11 ‏جفت کفش دارد که 3 تای آنها را به علت احساس ناراحتی بعد از پوشیدن دور می اندازند. بنابراین ‏کفش مناسب تردمیل باید به شما احساس راحتی را القا کند، پس در خریدن کفش عجله نکنید و حتما از راحتی آن در پای خود اطمینان حاصل کنید!‏

‏6. انعطاف پذیری:
اگر پس از دویدن بر روی تردمیل در ناحیه ساق پای خود برآمدگی هایی را مشاهده ‏کردید، بدانید که کفشی که به پا دارید انعطلف پذیر نیست. کفش مناسب دویدن نباید در ناحیه قوس ‏کف پا خم شود، بلکه باید در قسمت صاف کف پا(پنجه) خم شود. راه دیگر برای تشخیص انعطاف پذیری ‏پیچ و تاب دادن کفش در دستان خود است.‏

‏7. پا برهنه:
دویدن با پای لخت یک گرایش مشهور در بین برخی از مردم است، اما این کار بر روی تردمیل می ‏تواند خطرناک باشد، به خاطر اینکه بیشتر تردمیل ها از طریق اصطکاک تسمه گرما تولید می کنند و ‏احتمال داغ شدن و سوختن کف پای شما زیاد است. دویدن با پاهای برهنه می تواند باعث برخورد ‏انگشتان با جلوی دستگاه شود. تاول از ناهنجاری های دیگری است که از دویدن با پای لخت بر روی ‏تردمیل حاصل می شود. ‏

‏8.قیمت و بودجه شما:
بودجه نمی تواند یکی از مهم ترین معیار ها در هنگام خریدن کفش تردمیل ‏باشد، اما برای کسانی که می خواهند بیشترین کیفیت را در کمترین قیمت به دست آورند قابل ‏اهمیت است. خرید مقایسه ای راه بسیار خوبی است.
اگر به دنبال یک کفش مناسب برای دویدن بر روی ترد میل هستید، پیشنهاد ما مراجعه به یکی از شعب کفش ملی در سراسر کشور است همچنین شما می توانید کفش مناسب پای خود را در فروشگاه آنلاین کفش ملی انتخاب کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *