خواندنی ها

چگونگی مراقبت از کفش ها و بوت های جیر

اگر شما هم از یک جفت کفش یا بوت جیر در طول پاییز و زمستان استفاده کرده باشید حتما متوجه شده اید که تمیز نگه داشتن آنها کار آسانی نیست. وقتی بعد از چند بار استفاده با ظاهر فرسوده بوت های نازنینتان مواجه شدید که اصلا با روزی که آنها را پشت ویترین دیدید هیچ شباهتی ندارند، نگران نشوید، آنها خراب نشده اند، فقط کافیست آنها را به روش صحیح تمیز کنید.

در ادامه به شما میگویم چگونه بوت ها را طوری تمیز کنید تا مثل روز اول زیبا به نظر برسند

ابتدا از یک برس مخصوص جیر یا پارچه حوله ای برای تمیز کردن آلودگی های سطحی استفاده کنید (حتما این کار را در جهت خواب جیر انجام دهید)

میتوانید لکه های نقطه ای را با برس یا مداد پاک کن از بین ببرید اما برای پاک کردن لکه های سمج تر باید از شامپو جیر استفاده کنید.

شامپو مخصوص جیر را در یک کاسه آب با نسبت یک واحد شامپو به دو واحد آب بریزید و با برس جیر محلول را هم بزنید تا یکدست شود. سپس برس آغشته به محلول را با فشار و حرکت های دورانی روی کفش بکشید به طوری که لکه ها بخوبی تمیز شوند.

همه کف ها را با استفاده از آب تمیز آبکشی کنید و خوب برس بکشید تا همه کف ها زدوده شوند. کفش را خوب تکان دهید تا آب باقیمانده از بین برود سپس با استفاده از یک حوله تمیز آب را از سطح کفش بزدایید.

  کفش ها را در کاغذ های تمیز بپیچید و برای 24 ساعت به کناری بگذارید تا خشک شوند(از خشک کردن کفش هایتان در مقابل نور مستقیم خورشید یا در مجاورت بخاری خودداری کنید). سپس آنها را را به آرامی برس بکشید تا جیر حالت کرکی خود را باز یابد.

 در پایان حداقل یک ساعت قبل از پوشیدن ، افشانه زد آب کننده مخصوص جیر را روی بوت های خود اسپری کنید و آنها را به کناری بگذارید و اجازه دهید تا خشک شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *